Pages

Tuesday, June 16, 2009

Up close and personal...

Salam... hhmmmm... tajuk posting aku hari ni lain sikit. Bukan apa... saja nak tarik perhatian korang... ceritanye pasal photography... fotografi.... Aku dah cakap dulu aku ni minat juga dengan fotografi.. so semalam aku dengan geng "mania" fotografi form satu sesi fotografi malam. Kami cadang nak buat kelab foto Langkawi dan sapa-sapa yang berminat boleh la join... Malam semalam sampai pukul 3 pagi kami shooting... model..??? tak susah.. kami gilir-gilir jadi model.. aku pun jadi juga..kah..kah..kah... ensem juga muka aku.... sebab tu la aku tak masuk foto dalam ni... sebab terlampau ensem...
Sebenarnya tujuan kami nak improve skill saja. Then nak gather member-member yang ada kamera supaya ada satu tempat untuk bergabung dan mencurah idea masing-masing... bukan bertujuan komersial... saja jee... Sebab tu la kami invite sapa-sapa yang berminat untuk join. Yuran pun tak kena... syarat utama ada komitmen dan ada kamera... (2K) tak kisah la kamera apa.. asal berminat....
semalam kami buat teknik flash.. guna 2-3 flash... so smalam kami guna Nikon D80 dan D70S saja. Flash guna SB600 dan SB 800. Gambar cantik juga... dan ada yang sangat cantik... nanti la aku buat posting foto-foto tu.. tapi bukan foto aku laaa....Untuk bounce flash, kami guna payung ceti saja... tapi warna putih... then remote comander on D70S and D80. Tapi SB600 ada problem sikit dengan comander sebab kadang-kadang tak "communicate". Teknik CSL pun kami cuba apply juga..
OK la... aku ada tugasan lain lagi... nanti aku buat posting lagi.. hari ni kat tempat kerja aku ada karnival... English Language Carnival... aku AJK... biase lee.. aku kan 'SIR'... hehehehe.... Bye...

1 comments:

Anonymous said...

pasai apa tak boleh komen berderemen