Pages

Wednesday, June 17, 2009

Roket..

Salam... letih ..... penat... nak pengsan dah... semua ada... Sebab apa..?? Dari pagi tadi belum rest lagi.. tak makan nasi pun lagi... Pagi tadi internet buat hal... teruk aku... semua AP dan server aku test.. finally... baru tau.... server TMNet yang down.. Aku kena pastikan internet berfungsi sebab student aku dok jawab ujian Permata Negara secara on-line.. Kalau internet down... habis lee.... http://www.permatapintar.com.my/


Belum pun selesai kerja, dah dapat order baru... kena bawa students ke Pertandingan Roket Air la pulak... Benda ni anjuran USM dan Pusat Sains Negara... Adooiiii mak... dah le pinggang aku macam nak tercabut dah.. tapi apa boleh buat... pi sajalah... balik tukar baju.. terus pi. Sampai jam 230 tadi.. tengok budak aku buat roket macam sampah... Aku ni tak le pandai sangat buat tapi roket aku biasa le menang sampai peringkat negeri... Professor tu pun dah kenal aku.. friend aku laa... Mulanya boss bagi kat cikgu lain... tapi cikgu tu kata tak tau apa-apa pasal roket ni... so dia bagi la kat aku.... kena buat saja laa....



Jam 300 aku pun buat la se.......(??) roket... Buat emergency saja... Pukul 4 nak lawan.... lintang pukang aku buat... nak lawan dengan orang yang dah 2 minggu buat. So korang boleh imagine le rupa roket aku... hancus... tapi aku tak kisah... Ada 10 pasukan... aku lawan juga...


Dapat le tempat ke 5. Jadi lee... Lepas tu ada Explorace la pulak... masuk juga... lawan lagi.. entah berapa puluh team aku tak tau laa... ramai giler... tapi aku tetap lawan.. "AGI IDUP, AGI NGELABAN". Itu konsep aku... menang .. dapat tempat kedua... seronok juga... Korang minat ke roket air ni... ?? Tak minat ..??? Rugi laa.... ni bukan mainan budak-budak laa... apa competition sampai peringkat dunia tu... macam robot juga... Lawat web ni... tengok sendiri http://exploration.grc.nasa.gov/education/rocket/BottleRocket/about.htm


Hhhhmmm kat mana tempat aktiviti ni...? Tempat ni best..cantik... namanya Galeria Perdana http://langkawi.malaysiatrekker.com/galeria_perdana.htm. Korang lawat le web ni... tengok sendiri. Malam ni ada lagi aktiviti kat sini.. mencerap bintang la pula.. bawa students lagi... Memang aku penat.. tapi seronok...
Maybe korang tanya.. kat sekolah aku tak dak ke cikgu lain yang kerja ...?? Ada.. ada... ada 80 orang lagi... tapi sebab apa aku yang buat ..?? Sebab aku penyelaras/penasihat Kelab Rekreasi Sekolah.. So.. rekreasi ni banyak cabang.. buat pi camping dan picnic saja.. P&P pun masuk juga... jadi aku urus la... Guru lain tak berani join Kelab aku.. sebab aku ni 'maniac' dengan kerja... selalu depa kena tengking dengan aku kalau kerja tak ikut spec. Itu sebab depa tak mau tu.... Aku selalu cakap.. kalau nak buat kerja "cincai" baik jangan kerja... berhenti jadi orang..!!

1 comments:

Anonymous said...

oh dara mengapa adakah ku barsalah kau tinggal kan daku merarat setiap waktu ku terima utusan dari mu kau pinta segala surat mu dahulu kau kata jemu pada ku kerna kau dapat temam baru,