Pages

Monday, June 8, 2009

Barkatunisya

Salam... hhmmm... tajuk apa ni.... Tapi tajuk ni pasal chalet Barkat. Tuan punya chalet/homestay ni namanya Kak Barkatunisya dan suami dia Abang Rashid. Pasangan bahagia ni dah lama 'menduduki' SBN ni. Depa buka chalet. Macam aku dah cerita dulu, aku bukan nak promote chalet dia... tapi saja nak tolong dia cerita sikit pasal chalet ni. Aku tak ada apa-apa kepentingan pun....



Pasal apa aku cadang korang duduk kat chalet ni...??? First sekali sebab kakak dan abang ni memang very friendly laaa.... Kalau kita datang, sambutannya macam kita ni dah kenal lama. Mesra sangat.. Lagi satu pasal lokasi dia... tempat dia jauh dari kesibukan dan kebisingan... Line telefon tak ada, Astro tak ada, TV dan radio pun tak ada. Betul-betul natural. Tapi handset boleh guna laa....



Makan minum jangan bimbang... nak makan apa...?? Jangan la minta KFC atau McDonald.. memang la tak ada.. tapi kalau nak makan ala kampung... ikan bakar, air asam, ulam petai... beres... !!! Semuanya yang fresh.. ikan, ketam dan udang jangan cakap la... kita beli sendiri dari nelayan. Pilih sendiri beb....




Chalet... aku dah cerita dulu.. mudah saja.. kayu bakau, buluh dan atap rumbia. Tapi bilik air OK.! Elektrik pun ada. Panas..??? tak perlu air-con atau kipas angin (walaupun disediakan) buka saja tingkap... nah... angin laut yang segar! Aku tidur jarang tutup tingkap.. Jangan takut peragut.. tak ada peragut kat sini. Boleh tinggal kenderaan dengan kunci sekali.. tak ada orang teringin nak ambil... Agas dan nyamuk ada la sikit... biasa la dekat hutan... jadi aku cadangkan kalau korang nak datang, bawa la "insect repellant". Kak Barkat bekas jururawat... jadi kalau sakit demam ringan-ringan tu.. kira OK.. ubat dah ready!

Landscape dia simple... pantai... hutan bakau... ladang getah... bukit... gua... complete package untuk yang minat outdoor. Nak buat bina semangat dan jungle trekking pun OK. Kalau korang rajin macam aku (masuk bakul angkat sendiri... hehehe....) boleh jala udang, cari siput.. mancing... pukat... Abang Rashid ni ada bot... Tunggu apa lagi... ajak dia le... tapi kena la tengok keadaan air dan cuaca juga... Bukan main redah sebarang saja.

Nak datang sini...??? Contact la Kak Barkat... 012 5846157. Jangan contact aku... aku bukan ajen dia... tapi kalau nak ajak aku join, boleh... aku no problem.. tapi kena hujung minggu laaa.. sebab aku kerja juga...

Jadi la... nanti kata aku lebih-lebih pula. Mai la tengok sendiri baru tau....!

1 comments:

ramizu said...

fuhh 4 bintang punya tempat ni,,,teringin skali aku nak pegi sana,,malangnya anak2 kecik lagi,,nantilah satu masa nanti aku akan sampai jugak kat sana,,insyaallah