Pages

Sunday, June 14, 2009

Kota Mahsuri

Salam.... kelmarin aku tak buat posting... sibuk dengan urusan kerja. Kena bawa students aku ke Sayembara Puisi Kemerdekaan Peringkat Negeri Kedah Darul Aman. Alhamdulillah.. sehari suntuk di sana, students aku dapat tempat ketiga. Jadi laa... Itu pun dah cukup baik sebab peringkat negeri.
Aku bukan nak cerita pasal sayembara tu... aku ni tak le minat sangat dengan sajak.. tapi kalau lagu asli dan caklempong/gamelan memang aku minat sangat.. terutama lagu "Timang Burung" dan Mek Mulong. Aku boleh duduk depan stage tu sampai sehari suntuk tengok show dia orang.
So.. posting ni pasal Kota Mahsuri.. Ada kat Langkawi ni.. Aku tak mau la cerita banyak sangat sebab dah banyak posting pasal ni dalam web lain.. korang boleh baca le... Best kat dalam tu... bayaran masuk.. aku lupa lak nak tanya sebab aku masuk free... hehehe... tapi kalau tak salah aku RM 5.00 kut. Kamera dan kamera video extra lagi RM 5.00. Pandai sungguh cari duit... Tapi tak kisah lee... janji puas... Dalam tu.. fuuyyoooo...



Kat pintu masuk dah disambut dengan gamelan.. yang main Gamelan tu.... alamak.. cun abiss... Ada macam-macam lagi le dalam tu... korang datang sendiri laa.. senang cerita.. Aku post la 2-3 keping gambar kat sini.. Tapi Kota Mahsuri ni dibuka siang saja... kalau tak salah aku dari jam 930 - 630 petang. Malam "OFF".

0 comments: