Pages

Wednesday, June 3, 2009

Selat Bagan Nyior - SBN

Hari ni aku masuk ke Selat Bagan Nyior. Nak setup internet bagi siap. dah OK pun. WiFi dah dan berfungsi. aku bawa laptop duduk atas bukit tepi laut... layan..... view tak tau nak cakap la... best... aku jemput rakan-rakan aku mai sendiri la...

Tapi buat masa ni banyak fasilitas yang tak siap lagi. Aku dok plan nak siapkan pondok untuk layan internet. Buat tandas dan tempat barang sikit. Lepas ni sapa nak mai aku alu-alu kan.

Tengahari ni aku aku masak ikan goreng dan burung puyuh yang aku beli tadi. Ikan fresh maaa..... Kalau rajin pi mancing, tak perlu pi beli. Sayur ada kat bukit. Ulam belambak. Kedai top-up telefon tepi rumah. Nak bayar bil tak payah keluar ke Kuah lagi. Semuanya ada. Orang kata Selat ni tempat 'jin bertendang". Bagi aku tidak. Inilah syurga Allah buat umatNya. (sambil dok layan lagu Alyah: Tak Mungkin Kerana Sayang dan Letto: Sandaran Kasih)

Nanti aku nak post gambar pula. Kengkawan boleh layan gambar tu. Pas tu, kalau nak mai boleh contact aku.

0 comments: