Pages

Monday, August 3, 2009

Dah lama....


Salam.. Dah lama tak sempat nak nak update blog.. sibuk sangat... baru je abis sambutan Jubli Perak... kerja 3 bulan selesai dalam 3 hari jer... Tapi alhamdulillah.. semua berjalan lancar.. cuma sambutan tu diselangselikan dengan curahan hujan lebat... Perkampungan Rakan Muda aku pun jadi banjir juga... tapi OK la sebab tanah pasir.. air bertakung tak lama... Peserta seronok lak tu main hujan...


Acara lain berjalan lancar.. cuma yang aku terkilan ialah menteri-menteri ni... kata rakyat diutamakan... tapi bila kita jemput, macam-macam alasan dia... dan yang paling biasa ialah "sibuk urusan negara". Macam mana Indeks KPI dia nak bagus... yang dihantar wakil pun pegawai yang entah leee...... payah nak cakap...Nanti kena ISA lak aku... Ramai rakan bersungut.. termasuk press... buat acara grand.. tapi yang datang wakil menteri.. dah tu nak buat press conference tak buleh.. sebab pegawai tu tak layak nak bagi statement... frust..!!! Press balik saja... !
Nenek aku yang sedang nazak dah kembali ke rahmatullah Jumaat lepas... Umur 99 tahun.. itu yang direkod le.. tapi kata emak aku.. lebih seratus tahun cuma tak masuk dalam kad pengenalan... ye ler.... bapa aku pun dah 85... tentu le nenek aku lebih tua lagi... Alfatihah untuk arwah beliau..
Mertua yang kat hospital dah balik rumah.. 3 hari kat 'hotel' tu.. kencing manis dan darah tinggi.. dah tua.. macam tu le kita ni.. masa sihat kadang-kadang tau mau ingat masa sakit.. Sama le macam aku juga... lepas je habis acara.. balik terus tidur.. sakit badan tak terkira... macam nak mati dah.. kaki pun kebas sebelah.. tak boleh nak gerak.. Tak pa le.. Allah ambil balik sikit kemudahan yang Dia bagi kat kita... terima saja la... Mana tau, nanti dia ganti yang lebih baik..
OK la.. aku nak releks sat.. MC hari ni.. memang tak leh nak jalan.. hantar posting ni pun sambil baring.. Byeee..

0 comments: