Pages

Monday, August 17, 2009

Pulau Anak Tikus

Salam... hari ni aku cuti lagi... cuti kuarantin. so tak ada apa yang menarik nak dicerita.. tapi aku sempat belek-belek fail lama... terjumpa la satu benda ni.. pasal geopark.. kalau korang minat dengan geopark.. boleh le datang jumpa aku.. atau baca saja dalam internet... tapi hari ni aku nak cerita pasal Pulau Anak Tikus.. Pulau ni letak dalam lingkungan Langkawi Geopark.. jaraknya kira-kira 10 minit perjalanan dengan bot laju dari Jeti Sungai Kilim.. aku dah 2 kali pi tempat ni.. tapi tak jemu-jemu lagi.. kali pertama aku pergi dengan abang ipar aku.. dia memang orang geologi.. so.. gila habis ler.. banyak fosil dapat dilihat dibatu-batu.. Air..?? crystal clear.. jernih.. kali kedua aku pi dengan rakan-rakan guru.. sempat nampak sotong lagi.. sotong jarang timbul siang-siang.. tapi kat sini boleh nampak....

0 comments: