Pages

Monday, August 3, 2009

Patah..!

Salam... apa yang patah..?? Semasa aku sedang meregang tali di atas pokok tu... ketinggian dalam 4-5 meter lebih kurang, nak buat 'monkey bridge' aku la.. Sehari sebelum acara bermula.. tiba-tiba... prakkk...!! dahan pokok tu patah.. Tak tahan tekanan kut.. dan yang menakutkan aku ialah di atas dahan tu, budak JPAM sedang jaga tali tu... Allah.. dia terpelanting bersama dengan dahan tu.. teruk juga dia jatuh.. di bawah tu ada bekas bunga simen.. motor 2 biji dan tembok.. Semua terkejut.. motor tu rosak... ingat dah cedera teruk. 2 orang lagi budak aku.. budak sekolah .. sedang tarik tali tu dengan level block 2 tonne.. terpelanting dilibas tali.. termasuk la aku... semua berselerak jatuh... Alhamdulillah.. Tuhan sayang lagi kat kami kut.. cuma budak JPAM tu saja yang cedera..

Tindakan untuk prosedur kecemasan pun kami buat segera.. panggil ambulan.. buat treatment apa yang patut.. aku balut kaki dia yang aku jangka retak atau patah... Kelam kabut juga sekejap.. Ambulan sampai.. hantar ke Hospital Langkawi.. terus masuk bilik X-Ray... Terkejut aku.. dia OK.. cuma luka saja... Alhamdulillah..!

Lepas tu, semua ambil langkah berhati-hati... takut peristiwa berulang.. dan alhamdulillah... semua OK sampai keakhirnya... Dan yang best tu, jambatan aku lah yang paling mendapat sambutan hangat.. sampai Dato' pun nak try juga.. dia heran tengok keupayaan budak-budak aku buat benda tu.. hehehe.. puji le ni.. aku dapat 2 anugerah.. orang lain satu saja.. jangan jealous...!

















0 comments: