Pages

Thursday, September 24, 2009

Temurun..


Salam...dah banyak hari tak update... saja jer... nak rehat habis-habisan... stop tengok laptop.. stop baca news.. rehat saja... dan makan... hehehe... hari ni nak buat posting pasal semalam... hhmmm... kelmarin.. aku ke air terjun Temurun.. sebab apa nama dia Temurun aku tak tau ler.. kat mana air terjun ni...?? Jauh juga dari Kuah.. dalam 40 km macam tu.. dalam 4-5 km dari Pantai Pasir Tengkorak... menghala ke Teluk Datai.. kira-kira 6 km dari Teluk Datai.. best ker..??? OK la juga.. sebab dia tinggi.. aku rasa-rasa la dalam 150-200 meter la... foto ni aku ambil dari jauh... sebab aku tak bawa.. terlupa sebenarnya nak bawa zoom lens... kira-kira 500 meter dari air terjun tu.. kalau dari dekat tak nampak macam ni.. kurang cantik.. letak air terjun ni kira-kira 300 meter dari jalan.. kena masuk dalam hutan la sikit tapi semua kemudahan ada.. tempat bersih dan terjaga... sungainya pula mengalir terus ke laut.. laut Andaman... yang best tu, air laut Andaman ni biru jer... masa aku sampai semalam angin kuat.. so.. ombak pun kuat la... cuma kat sini pantai dia tak cantik.. berbatu.. tapi kalau nak mancing.. sini ler... aku biasa juga datang sini mancing, tapi sekarang ni tak lagi ler.. dah tak larat nak drive... so.. kalau korang nak datang ke air terjun ni, kena tunggu lepas hujan.. baru cantik.. air banyak.. pulau yang korang nampak berbalam dalam foto ni ialah Pulau Tarutao dan Pulau Burung, Thailand... tak jauh.. dalam 10 km macam tu.. 20 minit bot laju..

0 comments: