Pages

Friday, September 25, 2009

Lubuk..


Salam... petang ni tak ada apa nak buat.. releks.. lepas tu aku dan anak aku yang kecil.. dia ni suka macam aku juga... merantau masuk hutan.. kami ke Lubuk Semilang... kat mana..?? ada la dalam 5 km dari rumah aku.. dan lebih kurang 4-5km juga dari Kuah.. jalan Padang Gaong... dulu tempat ni dikenali sebagai kampung buku malaysia.. sekarang tak lagi dah.. buku dah habis.. kampung pun hilang.. tak tau apa sudah jadi.. idea Dato' Seri Sanusi Junid.. Menteri Besar Kedah ketika itu.... idea bagus... aku suka tempat ni dulu.. boleh pergi beli buku.. baca sambil releks.. menikamati keindahan alam... tapi sayang. orang Malaysia ni..(Langkawi..????) tak tau nak hargai... dalam dunia ni bukannya banyak Book Village.. sayang sekali...

OK.. aku nak cerita pasal tempat ni ler... cantik... nyaman.. tenang.. ada sungai yang airnye mengalir jernih... kicauan burung.. flora dan fauna... kalau korang nak daki Gunung Raya, tangga helang seribu kenangan disediakan.. 4287 anak tangga.. aku dah daki dah... masa turun sorang budak aku pengsan.. kami kena dukung dia bawa turun... 3km.. bergilir-gilir.. sampai saja di bawah, kami pulak yang pengsan.. masa hujung minggu ramai orang datang berkelah kat sini.. ada 2 tempat.. satu kat bawah dan satu lagi kira-kira 1.5 km kat atas...tapi yang cantiknya kat atas.. cuma nak ke situ penat la sikit..

0 comments: