Pages

Friday, September 25, 2009

Kuala Chenang...

Salam... Jumaat.. raya ke 6.. ke Kuah awal pagi tadi.. sempat la jumpa rakan-rakan radio HAM Langkawi.. 9W2 GMG Pak Wi, 9W2 FRS Pak Fairus dan 9W2 UWR Anuar rakan baru dari Cheras.. sempat juga TT dengan depa.. lepas tu ke Kompleks LADA.. pejabat BPR Langkawi, jumpa Pak Wi... 9W2 BML dan famili datang rumah.. makan tengahari.. makan simple jer sebab balik lewat dari Kuah tadi...

Hmm.. aku nak cerita pasal ikan la... kat Kuala Chenang.. dekat je dengan rumah aku.. dalam 2 km macam tu ler.. kat sini ada jeti nelayan... sungai la... bot aku pun ada kat situ ler... hehehe.. aku ada bot dan pukat juga.. tapi dah lama tak kelaut.. dah tak larat nak tarik pukat.. dulu aku selalu kelaut.. balik kerja jer.. kelaut ler.. lumayan... aku buat pukat ketam dan lobster.. boleh dapat RM50-100 sehari... kerja 2 jam saja..tapi tahun-tahun lepas ler... OK.. balik kat Kuala Chenang ni.. yang best kat sini ialah jam 3-5 petang.. kecuali Jumaat.. masa tu nelayan baru balik dari laut.. hasil laut fresh.. aku selalu le datang.. kadang-kadang aku tolong pilih ikan.. kadang-kadang tolong angkat pukat, jual ikan dan macam-macam lagi ler.. dulu ler... sekarang dah tak larat dah...
Tahun lepas aku pengerusi nelayan kat sini.. tahun ni bagi orang lain la pulak.. aku dah tak kelaut.. kami ada tukun sendiri.. bot pelancung sendiri.. ada pakage.. memancing.. sauk sotong.. island hoping dan macam-macam ler.. tahun ni kami buat 2 even international.. LIFT.. Langkawi International Fishing Tournanment..1. Sauk Sotong (dah lepas) dan Tukun Perak Challange bulan 11 ni.. nak masuk..??? call aku..RM 3500 satu bot.. 6 orang..

0 comments: