Pages

Saturday, September 5, 2009

full moon...

Salam... semalam bulan penuh.. mengambang dengan cantik.. alhamdulillah.. disebalik ramalan cuaca mengatakan hujan akan turun lagi dan diikuti dengan ribut petir serta laut bergelora... mungkin Allah nak menguji lagi... hari ni tak der apa nak buat.. tadi tolong XYL aku buat para pokok bunga.. dah 2 tahun aku tanam pokok bunga kesidang (kerak nasi kata orang utara) tapi tak mau berbunga.. hari ni aku buat para cantik-cantik kat dia.. lepas tu aku suruh dia berbunga.. hehehe.. kalau tak mau juga.. parang ler jawab nya....
Tadi pagi masa aku dok surf internet.. aku jumpa la benda ni... tak tau ler.. aku ingat orang Melayu saja percaya yang karut marut.. rupanya Mat Salleh lagi teruk.. korang baca sendiri...


What are some Myths behind Full Moons?
  • A werewolf in folklore and mythology is a person who shapeshifts into a wolf, with the appearance of the full moon- Stare at a full moon closely and you will see a boy and his dog burning brush.

  • Another rendition says to use a magnifying glass and look at the full moon, you will see a woman with a dog burning brush.

  • It is said that if a young girl holds a silk hankie at the face of the full moon, desiring to know when she will be married, the number of moons appearing, will indicate the number of years she shall wait.

  • Good Luck:- If you marry during the Full Moon, you will have good luck and good fortune.- Children born on a full moon, will be strong.

  • Bad Luck:- You will fail, if you try to commit robbery on the third day of a full moon.

Gambar bulan kat atas tu aku shoot sendiri semalam guna lens Nikkor 70-300 VR. Kamera Nikon D70S. Shutter speed 80, aparture F14. Gambar kucing tu pula.. kucing aku.. dah tua.. 14 tahun umur dia... kurang sihat sikit.. dia tidur dengan aku.. siap ada bantal dan tilam khas lagi... tapi dia selalu bangun tengah malam kalau nak kencing atau berak.. kacau betul ler... apa pula kata orang tua kalau kucing tidur atas bantal..????

0 comments: