Pages

Sunday, September 20, 2009

1 Syawal....

Allahuakbar..allahuakabar...allahuakbar.. walillah hilham... kebesaran Allah... hari ni kita umat Islam seluruh dunia menyambut Syawal... dengan penuh kegembiraan... sekali lagi selamat hari raya aidil fitri.. maaf zahir dan batin... aku keseorangan kat rumah.. semua ke masjid.. aku tak mampu nak gerak.. sakit belakang sangat.. kalau ke hospital, dah sah masuk wad lagi.. tak per lah... beraya dulu.. nanti kalau teruk sangat lagi, aku pi ler...


Hhhmmm.. dengar khutbah di TV oleh Jamil Khir Baharom.. bagus khutbahnya... kueh raya....?? macam-macam ada... cuma kat rumah aku ni tinggal kami saja sekeluarga.. sat lagi BML akan datang... esok baru kami akan bertolak balik.. hari ni dah janji dengan students dan ex-students aku.. depa nak mai rumah.. macam tu la setiap tahun.. raya kedua atau ketiga baru balik kampung.. layan dulu rakan-rakan dan budak-budak kat sini.. seronok juga...


Buat rakan-rakan yang balik kampung, selamat beray dengan keluarga tercinta... dan buat yang sedang dan akan memandu, berhati-hati la... peristiwa kat Sungai Petani dan Sabak Bernam sungguh menyedihkan.. jangan jadikan diri dan keluarga kita sebahagian dari statistik kemalangan pada tahun ini... aku doakan korang selamat sampai ke destinasi.. Buat keluarga yang kehilangan orang tersayang, aku ucapkan takziah dan bersabarlah.. sesunggahnya Allah itu amat menyayangi umatnya... ada hikmah disebalik kemalangan tersebut...

0 comments: