Pages

Thursday, June 9, 2011

Hujan...

Salam buat sahabat-sahabat dan seluruh umat.....

Hari ni hujan.. alhamdulillah... nikmat dari Allah SWT... nikmat yang tidak dapat dibeli dengan wang ringgit.. sekaya mana sekali pun kita dimuka bumi ini tidak mungkin dapat "membeli" hujan.. hatta Hosni Mubarak yang sebegitu kaya sekali pun tidak mampu untuk membeli hujan bagi diturunkan di bumi Mesir yang gersang itu.. begitu juga dengan Israel yang begitu bijak dimuka bumi ini dengan segala macam teknologi dan tipuhelah... juga tidak mampu untuk mencipta hujan untuk diturunkan di bumi mereka.... Begitulah hebatnya kekuasaan Allah.. dan betapa kerdilnya kita sebagai umatnya....

Hari ni naik motor... ditengah jalan.. hujan lebat... tak sempat nak cari tempat berlindung... tak apa lah.. sesekali merasa basah... yang penting kamera aku tak basah... sebab itu lah "senjata" cari makan aku... seronok juga naik motor dalam hujan.... orang yang lalu lalang menjeling semacam jer.... macam la aku ni ada hutang atau buat salah dengan dia orang... apa aku peduli... aku nak merasa nikmat yang Allah bagi kat aku dan kat orang lain juga...

Basah...?? bukan nak rugi apa-apa pun.... dulu kita dilahirkan pun basah juga.. apa la sangat jika dibandingkan dengan basah hujan yang tidak seberapa tu... lepas ni salin la....

1 comments:

Noraini said...

kan seronok main hujan..
sakai mana tau sejuk..